Wigilia firmowa. Jak urządzić udane przyjęcie?

Mniejsze i większe przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na organizację firmowych wigilii. To świetny sposób na integrację zespołu i wprowadzenie odrobiny świątecznego nastroju. Życzenia, smaczny poczęstunek, drobne podarki… Czego nie może zabraknąć na wigilijnym spotkaniu? Kiedy je zorganizować? Podpowiadamy!

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Wigilia firmowa – jak zorganizować?
  • Kiedy urządzić firmową wigilię?
  • Wigilia pracownicza – w siedziby firmy czy w lokalu?

TL;DR

Wigilię firmową warto urządzić z odpowiednim wyprzedzeniem – tydzień lub dwa przed świętami. Możemy urządzić ją w siedzibie firmy (co zminimalizuje koszty całego przedsięwzięcia) albo w wynajętej sali restauracyjnej czy hotelowej (uzyskamy wtedy mniej formalny nastrój). Miłym zakończeniem spotkania opłatkowego jest rozdanie drobnych prezentów, np. premii świątecznej, bonów towarowych czy koszy ze słodkościami.

Jaki termin wybrać?

Wigilia firmowa powinna się odbyć z odpowiednim wyprzedzeniem, co najmniej tygodniowym. Dni przedświąteczne są czasem zarezerwowanym dla rodziny. Wszyscy myślą już o świątecznym urlopie, przygotowaniach do uroczystej kolacji, przystrajaniu choinki i pakowaniu prezentów dla dzieci. Odrywanie pracowników od domowych obowiązków po to, aby 23 czy 24 grudnia pojawili się na firmowym opłatku, raczej nie spotka się z entuzjastycznym przyjęciem. Połowa grudnia (tydzień lub dwa przed świętami) to idealny termin na urządzenie pracowniczej wigilii.

Warto też rozważyć, o jakiej porze odbędzie się wigilia – w godzinach pracy czy wieczorem? Jeśli zorganizujemy ją w czasie działania firmy, stawią się na nią wszyscy pracownicy. Pojawienie się na popołudniowym lub wieczornym spotkaniu może się natomiast okazać dla niektórych problematyczne.

W firmie czy lokalu?

Kiedy wybierzemy termin, powinniśmy też zastanowić się nad miejscem, w którym zorganizujemy wigilię. Przygotowanie opłatkowego spotkania w firmowej salce konferencyjnej ma dwie niezaprzeczalne zalety: nie ponosimy kosztów wynajmu lokalu ani nie tracimy czasu na dodatkowe dojazdy. Samodzielnie musimy jednak przyszykować świąteczne dekoracje, odpowiednio ustawić stoły i zorganizować poczęstunek (choć skorzystać możemy z opcji cateringu wigilijnego). Niezależnie od tego, o jakiej porze się odbędzie, wigilia w firmie będzie miała bardziej formalny charakter niż ta, którą zorganizujemy w wynajętej sali.

Rezerwacja lokalu, choć pociąga za sobą większe koszty, oznacza też mniej kłopotliwych przygotowań – nie musimy martwić się o świąteczne ozdoby ani o małe co nieco, ponieważ wszystkim zajmuje się właściciel restauracji czy hotelu, jaki wybierzemy.

Spotkanie opłatkowe dla firm

Zaproszenia

O firmowej wigilii poinformujmy pracowników z wyprzedzeniem, zwłaszcza, jeśli odbywa się poza godzinami pracy w wynajętym lokalu. Dzięki temu każdy będzie mógł odpowiednio rozplanować domowe obowiązki, po to, by na spotkaniu się pojawić. Z ciepłym przyjęciem z pewnością spotka się rozesłanie papierowych zaproszeń. To drobiazg, ale świetnie wpływa na atmosferę w zespole – pracownicy docenią drobny gest i poczują się wyróżnieni. Na kilka dni przed terminem wigilii warto też wysłać przypominające e-maile. Pamiętajmy również o zaproszeniu pracowników nieobecnych na co dzień w firmie – pracujących zdalnie albo przebywających na urlopach.

Jeśli na tę okazję wynajmujemy salę, kilka dni przed spotkaniem musimy podać organizatorowi dokładną liczbę gości. Dobrą praktyką jest wywieszenie w widocznym miejscu w firmie listy, na którą wpiszą się chętni.

Upominki?

Miłym sposobem na rozpoczęcie albo zakończenie wigilijnego spotkania jest rozdanie wszystkim obecnym świątecznych upominków. Największą radość z pewnością wywołają premie i bony pieniężne. Świetną niespodziankę stanowią też drobniejsze podarki, np. związane ze stanowiskiem (pod warunkiem, że okażą się trafione). W wielu firmach co roku rozdawane są świąteczne paczki, pełne słodkości, kawy i herbaty czy świeżych i suszonych owoców.

Wigilia firmowa w Hotelu na Błoniach

Boże Narodzenie to magiczny czas pełen ciepła i radości. Klimat świąt warto wprowadzić również w pracy – mniej formalna atmosfera integruje zespół i sprawia, że codzienne obowiązki wykonuje się przyjemniej.

Jeśli szukasz miejsca na zorganizowanie spotkania opłatkowego, zajrzyj do Bielska-Białej, do Hotelu na Błoniach, który oferuje pięknie udekorowane sale, pyszne, tradycyjne dania i wiele miejsc noclegowych. W tym klimatycznym miejscu uda się każde spotkanie, zwłaszcza tak wyjątkowe, jakim jest wigilia firmowa. Bielsko-Biała to natomiast miasto, w którym nie będziecie się nudzić – po obiedzie czy kolacji możecie wybrać się do klubu albo pubu, by tanecznie kontynuować spotkanie.

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Co zwiedzić w Bielsku-Białej, czyli perły Podbeskidzia

Konferencja na szóstkę, czyli o czym musisz pamiętać, planując spotkanie branżowe

6 powodów, dla których warto zorganizować konferencję w hotelu

Źródło zdjęć: hotelnabloniach.pl, pexels.com