Jak wybrać Wedding Plannera?

Ślub to jedno z najważniejszych przeżyć. Każda Młoda Para pragnie, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. A rzeczy do załatwienia, jest naprawdę sporo – wybór sukni i garnituru, sali, menu, pojazdu, dekoracji – od tego wszystkiego może zakręcić się w głowie. Powoduje to stres oraz sprawia, że zamiast z radością wyczekiwać tego radosnego dnia, Młoda Para, jadąc do kościoła, odhacza w głowie, co jeszcze trzeba zrobić. Czy można temu zaradzić? Tak! Z pomocą przychodzi Wedding Planner. Czym konkretnie się zajmuje i czy warto go wynająć? Sprawdź!

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Czym zajmuje się Wedding Planner?
  • Jakie są zalety wynajęcia Konsultanta Ślubnego?
  • Czym powinien cechować się dobry Wedding Planner?

TL;DR

Organizacja wesela pochłania mnóstwo czasu, którego większości Młodych Par po prostu brakuje. Właśnie dlatego coraz bardziej popularne staje się wynajmowanie Ślubnego Konsultanta, który zajmuje się dopinaniem wszystkich szczegółów oraz czuwa nad przebiegiem wesela. Dzięki temu ściąga z barków Młodej Pary obowiązki, w efekcie czego ta może cieszyć się na ślubie beztroską zabawą.

Wedding Planner – człowiek od wszystkiego?

W Polsce coraz więcej par decyduje się na pomoc Wedding Plannera, jednak spora część nadal nie wie, co wchodzi w zakres obowiązków takiej osoby. Panuje powszechna opinia, że Wedding Planner jest człowiekiem od wszystkiego – zaplanuje, dopilnuje, a na koniec posprząta bałagan po przyjęciu. Nie do końca tak to wygląda. Wynajęcie Konsultanta to pierwszy krok, jednak żaden profesjonalista nie działa bez sprawdzonego zespołu

Aby dobrze zrozumieć rolę Wedding Plannera, warto najpierw przyjrzeć się kwestiom, za które odpowiada. To w głównej mierze zależy od tego, na jakim etapie jest organizowane przyjęcie. Jeśli na początkowym, to dobry fachowiec powinien pomóc Młodej Parze w wyszukaniu lokalu, fotografa, ustaleniu menu, czy wybraniu dekoracji. Jego przewagą jest to, że ma on szerokie kontakty w branży ślubnej, dlatego jest w stanie w szybki sposób dotrzeć do konkretnych wykonawców i z nimi negocjować. Do jego obowiązków należy także dopilnowanie realizacji wszystkich zadań w konkretnym terminie, stworzenie listy weselnych atrakcji oraz przygotowanie wieczoru panieńskiego i kawalerskiego. Są jednak pary, które decydują się na pomoc Wedding Plannera na kilka tygodni przed przyjęciem. Często powodem takiej decyzji jest dojście do wniosku, że nie zdążą sami dopilnować wszystkich zadań, które trzeba załatwić przed ślubem. Wtedy zadaniem konsultanta jest dopilnowanie, aby wszystko było zapięte na ostatni guzik, a podwykonawcy zrealizowali zadania, tak, jak zostało to określone w umowie. Nie można również pominąć faktu, że w 99% przypadków, Wedding Planner jest odpowiedzialny także za przebieg samego wesela, tym samym zdejmując Młodej Parze z barków obowiązki, które umożliwiają jej dobrą zabawę.

Dlaczego warto zdecydować się na pomoc Wedding Plannera?

Dla wielu osób wynajęcie Wedding Plannera jest niezrozumiałe. Taki krok jawi im się jako niepotrzebny koszt. Warto jednak uświadomić sobie, że pomoc Konsultanta naprawdę się przydaje. Przede wszystkim dlatego, że organizacja wesela jest naprawdę ogromnym przedsięwzięciem i to niezależnie od ilości gości. Lista rzeczy, które trzeba zrealizować, potrafi przyprawić o zawrót głowy. Trudno pogodzić to z codziennymi obowiązkami, a trzeba wziąć pod uwagę, że czas trwania przygotowań potrafi rozciągnąć się na cały rok. W takiej sytuacji w dniu ślubu, zamiast się cieszyć, Młoda Para będzie zwyczajnie zmęczona.

Wbrew pozorom wynajęcie Konsultanta potrafi zredukować koszty przyjęcia, tym samym nie rujnując budżetu nowożeńców. Wedding Plannerzy wiedzą bowiem, jak negocjować ceny. Są wyczuleni na to, że większość branży potrafi automatycznie zawyżyć ceny, jeśli w zamówieniu usłyszy słowo „ślub” lub „wesele.” Dlatego fachowcy, którzy znają rynek i mają swoich zaufanych podwykonawców, umieją negocjować naturalne, niezawyżone ceny, ponieważ orientują się w standardowych kosztach poszczególnych usług.

Wynajęcie Konsultanta Ślubnego to ogromne udogodnienia zwłaszcza dla tych par, które przez większość czasu znajdują się za granicą. Organizacja wesela na odległość to strasznie trudne przedsięwzięcie. Wymaga zaufanych ludzi dookoła, którzy wszystkiego dopilnują. To jest właśnie zadanie Wedding Plannera – Młoda Para, będąc w nim w stałym kontakcie, może mu zlecać poszczególne zadania, ustalać szczegóły oraz upoważnić go do podejmowania decyzji w zakresie przygotowań ślubnych.

Na co zwrócić uwagę, podczas wyboru Wedding Plannera?

Wybór Wedding Plannera powinien być dobrze przemyślany. W końcu od tej osoby zależy sukces lub porażka organizowanego wesela. Oczywiście, warto zrobić research w internecie, ale także skorzystać z tzw. poczty pantoflowej i popytać wśród znajomych, czy korzystali z takiej usługi. Oprócz tego warto również popatrzeć na referencje, które są często umieszczane na stronie internetowej – zadowoleni klienci to najlepsza wizytówka.

Dobry Wedding Planner powinien być zorientowany w bieżących trendach, posiadać kontakty wśród podwykonawców oraz posiadać zaufany zespół, który będzie czuwać nad realizacją poszczególnych zadań (sam konsultant nie jest w stanie się wszystkim zająć). Istotna jest również komunikacja – z wybranym Wedding Plannerem Młoda Para powinna dobrze się rozumieć. Jeśli ten próbuje narzucać swoje zdanie lub neguje wszystkie pomysły, oznacza to, że pora się rozstać. Konsultant ma być doradcą, jednak ostateczna decyzja zawsze powinna należeć do zainteresowanych, czyli w tym przypadku do nowożeńców.

Planowanie ślubu to piękny okres, ale również niezwykle pracochłonny. Warto zastanowić się nad zatrudnieniem specjalisty, który będzie czuwać nad wszystkimi zadaniami. Dzięki temu ten dzień będzie naprawdę wyjątkowy.

Jesteś z okolic Bielska-Białej i szukasz sali weselnej? Zapraszamy do Hotelu na Błoniach – w ofercie posiadamy 4 sale. Sprawdź i zgłoś się do nas – zorganizujemy dla Ciebie Wesele Marzeń!

Sprawdź także:

Jak wybrać salę na wesele?

Trendy ślubne w 2018 roku

Źródło zdjęć: pexels.com