6 powodów, dla których warto zorganizować konferencję w hotelu

Konferencje stały się obecnie w świecie biznesu chlebem powszednim. Niewątpliwie wpłynął na to fakt, że organizacja tego typu spotkań jest w środowisku firmowym postrzegana bardzo pozytywnie. Świadczy o dobrej kulturze organizacji, budowaniu kontaktów z klientami i otoczeniem. Służy wymianie doświadczeń i poglądów w interesujących nas kwestiach, co bardzo często prowadzi do nawiązywania owocnej współpracy pomiędzy uczestnikami spotkania. Biorąc pod uwagę popularność organizowania konferencji w ostatnich latach, warto dowiedzieć się kilku rzeczy o wyborze  miejsca, spełniającego nasze oczekiwania.

Gdzie można zorganizować konferencję?

Najczęściej wybieranymi miejscami na zorganizowanie konferencji są:

• hotele,

• domy wczasowe,

• ośrodki konferencyjno-szkoleniowe,

• hale sportowe,

• muzea,

• dworki,

• pałace.

Każde z tych miejsc ma własne cechy wyróżniające i zalety, które mogą sprawić, że zdecydujemy się właśnie na ich wybór. My dzisiaj przedstawimy wam 6 powodów, dla których warto zorganizować konferencję w hotelu.

1. Lokalizacja

Trudno sprzeczać się, z tym że lokalizacje jest kwestią kluczową w przypadku organizowania jakichkolwiek spotkań, wydarzeń, czy imprez. Jeśli nie zapewnimy zaproszonym osobom dogodnych warunków dojazdu, istnieje spore prawdopodobieństwo, że część z nich zrezygnuje z uczestnictwa, ponieważ dojdzie do wniosku, że nie będzie się męczyć.

Hotele z reguły są położone w miejscach, do których dotarcie nie stanowi problemu. Wybierając miejsce, warto sprawdzić, czy jeździ tam komunikacja miejska, ponieważ nie każdy gość ma możliwość przyjechania własnym autem na miejsce konferencji.

Należy również sprawdzić, czy hotel oferuje miejsca parkingowe. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której goście nie mają gdzie zostawić samochodu i muszą parkować kilka ulic dalej.

2. Specjalistyczne sale konferencyjne

Dużo hoteli posiada sale, przeznaczone specjalnie na potrzeby organizowania konferencji. Z reguły jest ich więcej niż jedna, ponieważ różny jest zasięg i ilość gości zaproszonych na prelekcję.

Dlatego tak ważne jest, by mniej więcej znać ilość uczestników konferencji już przy rozpoczęciu poszukiwań, ponieważ to pomoże określić nasze potrzeby. Istnieje duża rozpiętość powierzchniowa oferowanych sal, trzeba więc konkretnie wiedzieć, czego szukamy.

3. Profesjonalny sprzęt

Konferencja nie ma prawa się odbyć, jeśli organizatorzy nie dysponują odpowiednim sprzętem. Wszelkiego rodzaju rzutniki, mikrofony, ekrany, to elementy niezbędne, które sprawiają, że prelegenci mogą spokojnie skupić się na tym, co i do kogo mówią. Sale konferencyjne w hotelach są specjalnie przygotowane pod tym kątem, jednak zawsze warto sprawdzić, czy wszystkie preferowane przez nas multimedia są do naszej dyspozycji.

4. Catering

Większość hoteli ma w swojej ofercie catering, z którego warto skorzystać w przypadku organizowania konferencji. Smaczny i ciepły posiłek to zdecydowanie coś, o czym marzy każdy uczestnik kilkugodzinnej prelekcji. Jedzenie jest paliwem dla mózgu, który nie potrafi się skupić odpowiednio na otrzymywanych treściach, kiedy jest głodny. Dlatego warto zadbać o gości nie tylko intelektualnie, ale i kulinarnie. Po zjedzonym posiłku, ich chęć chłonięcia wiedzy z pewnością wzrośnie.

5. Noclegi

Jeśli konferencja ma trwać kilka dni, a goście pochodzą z daleka, niezbędne jest zorganizowanie noclegu. W takich przypadkach hotel okazuje się miejscem idealnym, ponieważ posiada on odpowiednią bazę noclegową. Dogodne warunki to ważny element dla wszystkich uczestników konferencji.

6. Atrakcje

Wszyscy wiemy, że nie da się siedzieć na konferencji bez przerwy i przez kilka godzin chłonąć stricte branżowych zagadnień. Dlatego ważnym punktem każdego takiego spotkania jest zapewnienie zaproszonym rozrywki. Najłatwiej jest to zorganizować w przypadku konferencji kilkudniowej- wtedy można zaproponować gościom ognisko, paintball, biegi terenowe na orientację. Warto spytać wybrany przez nas hotel, czy jest możliwość zorganizowania takich atrakcji, lub czy w swojej ofercie posiadają oni inne propozycje.

W Hotelu na Błoniach  istnieje możliwość zorganizowania konferencji. Do Państwa dyspozycji są 3 sale: Sala konferencyjna bankietowa, Sala konferencyjna zielona oraz Sala konferencyjna bursztynowa. Sale są odpowiednio wyposażone, istnieje możliwość poszerzenia oferty o dodatkowe usługi, w tym także o organizację czasu wolnego.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą lub do kontaktu z managerem obiektu.

Źrodło zdjęć: Hotel na Błoniach